Tappioton putki jatkuu

Kuva 27.10.2017 pelatusta ottelusta LoSB vs HIFK

LoSB II jatkoi viikonloppua tappiotonta putkeaan lohkon kärkipaikalla. Ensimmäisessä Campo Sportissa pelatussa ottelussa ViDi kaatui numeroin 7-8. Allekirjoittaneen kauden huonoin peli, mutta onneksi se riitti silti voittoon.

Toisessa ottelussa Jumbosijaa pitänyt JyKe ei juuri lohjalaisia haastanut. Lopputulos 9-1. Seuraava turnaus onkin vastuuturnaus marraskuun lopussa 25.11.2017 Tennarin Palloiluhallissa. Sitä odotellessa.

Kolmen pisteen paluu

Kuva 06.10.2017 pelatusta ottelusta LoSB vs AC Haki

Kaikessa tohinassa on unohtunut kokonaan mainita viime lauantaisen turnauksen tuloksista. Allekirjoittanut palasi muutaman vuoden tauon jälkeen SSBL:n sarjassa pelaavaksi maalivahdiksi. Takemmin sanottuna sarja on Miesten 5-Divisioona ES M5D-04. Ensimmäinen turnaus sujui joukkueelta ilman tappioita.

Ensimmäisessä ottelussa LoSB II vs FC BFC pisteet tasattiin maalein 5-5 ja toisessa Fortuna joutui antautumaan numeroin 3-7. Allekirjoittaneelta melko laimea aloitus vaikka toisessa pelissä saikin pari koppiakin aikaiseksi. Vastapainona kaksi viimeisen minuutin helppoa maalia omaan päätyyn. Siitä huolimatta tästä on hyvä jatkaa seuraavaan turnaukseen, joka on parin viikon päästä Campo Centerissä Vantaalla. Toivottavasti sillon saa paremmin koppeja.

Sittenkin pelaamaan

 

Sohvalla loikoilua on tullut harrastettua jo sen verran monta vuotta, että nyt riitti. Paluu pelikentille on viimein tosiasia. Pienen arvonnan jälkeen päätin palata vanhaan kunnon Lohjan Salibandyyn, joskin sarjataso on hieman eri kuin edellisellä kerralla.

Toisin kuin edellisen paluuyrityksen kanssa, nyt päätin ostaa lisenssin samantien ettei taas käy niin että koko kausi menee empiessä lisenssiä loukkaantumisten välissä. Säbän ohella allekirjoittanut on aloittanut myös lentopallon harrastamisen, joten jonkinlaisen urheilukärpäsen puramasta täytyy olla kyse. Mitä seuraavaksi? Lenkille? Ei kai sentään…

Edustusjoukkueen osalta jatkan entiseen tapaan valokuvaajana…

Raasepori ja Hanko, päivämatka

Käväistiin eilen pitkästä aikaa porukalla Raaseporin linnassa. Paikka on kuin lyhyt piipahdus keskiajalle eikä tunnelmaa latista edes uusi toimisto/wc rakennus tai Metsähallituksen meneillään oleva valaistusprojekti. Päin vastoin paikasta on saatu hyvin toimiva ja mukava kohde eikä viiden euron hintainen lippukaan paha ole, sisälsihän se lyhyen historiakertomuksen itseltään linnan rouvalta. Linnassa oli myynnissä niin olutta, simaa kuin keskiaikaista ruokaakin trubaduuriesityksiä ja keskiaikaista vaatetusta unohtamatta. Varsin positiivinen visiitti kaikin puolin.

Muutaman Raaseporissa vietetyn tunnin jälkeen seurueemme matka jatkui kohti Hankoa, jonne oli tarkoitus mennä syömään. Ruokapaikaksi valikoitui Hangon portti, joka sijaitsee Smultrongrundet-luodolla, missä on myös Suomen suurin vierasvenesatama (tai ainakin osa siitä). Paikalle pääsee tietysti veneellä tai Hangon Itäsatamasta yhteyslautalla. Vierasvenesatamassa tietysti oli tarjolla myös silmänruokaa toinen toistaan upeampien veneiden muodossa. Kyllä taas löytyi monta hyvää ostokohdetta sen isomman lottovoiton varalle ;-).

Kuten kuvista näkyy, sää suosi retkikuntaa koko päivän, joten reissusta muodostui erittäin onnistunut päivämatka Etelä-Suomessa. Lisää tämänlaisia päivän ”pistomatkoja” tehdään kesällä enemmänkin, eteenkin lomien alettua. Lisämausteeksi hommasin auton katolle taakkatelineen parilla pyörätelineellä höystettynä. Reissuille voidaan näin ottaa silloin tällöin fillarit mukaan avaamaan aivan uusia mahdollisuuksia.

No eihän siitä mitään tullut

Vaikka kuinka piti vielä yksi vuosi pelata, niin ei joukkuetta kuitenkaan saatu kasaan. Vantaa jää tänä vuonna kateisiin sillä olisi muutama sankari pitänyt saada lisää rinkiin että joukkue olisi voinut sarjaan osallistua.

No, ehkä ensi vuonna sitten… Ellei jopa menis jonnekin ihan SSBL:n sarjaan pelaamaan … Ainakin olisi syytä keksiä joku liikuntamuoto mielummin ennemmin kuin myöhemmin. Vaimon kanssa kyllä on pyöräily tullut tutuksi mutta ei se ihan vielä riitä. Tupakoinnin lopettamisen myötä noussut paino tarvitsisi ainakin kymmenen kilon verran takapakkia.