Oma nelipyöräiseni taitaa olla hengästynyt. Nyt muutamia kertoja on ilman sen suurempia selityksiä sisäpuhallin lakannut toimimasta. Melkein kuin auto olisi hengästynyt liiallisesta puhaltamisesta tai jotain… ;-). Hetkeä myöhemmin (hetki tässä tapauksessa voi olla tunninkin ajo) puhallin palaa toimintaan aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sanalla sanoen: Weird.
Pitänee kurvata huollon kautta taas. Puuh. Aiheeseen sopiva kuva Pixar:lta.
Yksi vikapaikka: Olettaisin puhaltimen hiilien olevan finaalissa. Puhaltimen moottori irti (löytynee hansikaslokeron takaa/alta) ja hiilien tsekkaus. Muutaman minuutin homma…kandee tehdä itse ennemmin kuin viedä huoltoon. Hiilisarja maksaa Motonetissa 3,50€
Joko olet pöllyttimen fiksannut???
Vielä odottaa. Ollut kirjoituksesta lähtien kiltisi, ja ollut vähän muita kiireitä. Tarkoitus on kyllä ottaa jossain välissä ohjelmistoon vinkkisi mukaisesti. Kiitokset siitä (luulin jo vastanneeni aiemmin, mutta en sitten ilmeisesti ollutkaan). :)
Joo, nou hätä…aattelin vaan, että päättelinkö vian oikein vai menikö ihan metsään.
Voi hyvin olla myös, että jätän asian huoltoon kun se on kohta kans tulossa. Poropeukalon ei kanattane lähteä purkamaan sähkömoottoria =)
Noo jos siitä haluaa maksaa tuntityön hinnan niin mikä jottei :-) Tuossa moottorissa ei vaan ole kovinkaan montaa osaa. Melko karkeasti; kuoret ja kuorien sisällä oleva staattori, jonka kaulalla nuo hiilet ovat kahta puolta (yleensä)…tietty jossain päässä on ropelli joka ilmaa ”pöllyttää”.
Niin joo, jäi sanomatta, että jos hiilet on ”loppu” niin tuppaavat kääntymään sellaiseen asentoon (kiilautuu), että staattorin kaulan ”kupariliuskat” alkaa kulumaan silmissä. Tarpeeksi kauan kun kuluvat tai menevät poikki niin joutuu vaihtaan koko pöllyttimen. Taitanee maksaa motonetissa jotain 80-100 euron luokkaa.
Pajeroon muistelen joskus nuo hiilet vaihtaneeni ja silloin kaulalla oli melko pahaa kulumaa, mutta suostui uusilla hiilillä futaamaan. Vanhoja hiiliä oli jäljellä approx 2mm, kun uudet oli jotain rapiat 1cm pituisia.