Opelixin taas huollettavana

Obelix


Autoon on uponnut fyrkkaa taas oikein kunnolla Ensin kevään lopulla korjattiin nokkaketju normaalin huollon yhteydessä. Sitten vaihdettiin uudet kesätassut alle ja tänään vielä etuiskarit ja yläpään laakerit. Loppusummaa ei ilkeä edes laskeskella, mutta kyllä se taas hetken vois olla hajoilematta :) Auto siis.

Onneksi luottohuolto PP-Autossa toimii ja hoitaa hommansa esimerkillisesti.

Auto pajalta

Kylki kunnossa

Nyt kelpaa taas ajella. Lohjan PP-Auto hoiti hommat jälleen kerran mallikkaasti. Kolarikorjauksen yhteydessä huomattiin että Nokkaketju oli vaihtoa vaille valmis, joten se ja normaali huolto + ilmastointihuolto suoritettiin samalla kertaa… Ne toki omalla kustannuksella toisin kuin kolarista aiheutuneet kulut.

Kaupan päälle auto oli pesty ja vahattu. Erinomaista asiakaspalvelua jälleen kerran.

Ei pysynyt Obelixkaan ehjänä loppuun asti

Kylki ruvella

Ei mennyt Leon-kuskin kaistanvaihto ihan kohdilleen. Kaksi kaistaa kääntyi vasemmalle ja minä ajelin siinä oikeanpuoleisella kaistalla. Kaveri ajeli vahingossa samalle kaistalle ja huonostihan siinä kävi. Onneksi nuo vauriot on ihan vaan kosmeettisia ja kaveri myönsi syyllisyytensä heti ja siinä ja asia pistettiin eteenpäin vakuutusyhtiön hoidettavaksi. Onneksi on vielä rehellisiä ja vilpittömiä ihmisiä olemassa.

Taasko se alkaa?

Opel Corsa Cosmo 1.0T EcoFLEX MT6

Kolmevuotias käväisi alkuvuodesta 120tkm huollossa, jossa todettiin sekä oikean etupyörän että vasemman takapyörän laakereiden olevan finaalissa. Tiesinkin äänestä, että joku laakereista oli mennyt, mutta että kaksi… Huoltoon varattu aika (saati budjetti) ei riittänyt, joten laakereiden vaihdolle pitää varata oma aika. Kustannuskin on melkoinen, sillä pitää vaihtaa koko napa molemmista pyöristä. Was zum teufel?

Luottohuoltoni kyseli maahantuojaltakin, että eikös tämä nyt vähän ole epätavallista… mutta kuulemma ei ole ei. 100tkm on ihan maksimi mitä laakereilta voidaan vaatia … Just joo. No, minkäs teet … Takuukaan ei toki ole enää voimassa, eikä sitä ollutkaan näejemmä kuin kaksi vuotta mikä oli pikkasen yllätys, kun jotenkin luulin sen olevan kolme (kyselin siis jo syssymmällä tuon takuun perään). Puuh.

Muutenhan tuosta Obelixista ei ole ollut moitteen sijaa. Huollot ovat olleet erittäin kohtuullisia eikä mitään muita ongelmia ole ilmennyt, mitä nyt yksi parkkitutka-antureista jouduttiin vaihtamaan vuosi takaperin… Takuuseen ei sekään mennyt. Takuu asioissa voisi maahantuoja ottaa mallia vaikkapa Kiasta, kun kehtaavat tarjota seitsemän vuoden takuun autoilleen… Kelpais kyllä itselle se viisikin ihan hyvin. Tilanne ei ainakaan parantunut, kun maahantuonti myytiin syksyllä LänsiAutolle.

Obelix ensihuoltoon

Opel Corsa Cosmo 1.0T EcoFLEX MT6

Opel Corsa Cosmo 1.0T EcoFLEX MT6

Obelix käväisi ensimmäisessä huollossaan tänään… Tai no, oikeastaan vain öljyn vaihdossa jos tarkkoja ollaan. Varsinainen huolto sitten suunnilleen 30tkm kohdalla, kunhan auto ilmoittaa sellaisen haluavansa. Jotenkin vaatii itseltä paljon totuttelua se, ettei auton huollot menekään kilometrien mukaan vaan auto kertoo itse milloin huoltoon haluaa. Todennäköisesti kuitenkin varsinaiset huollot osuvat suunnilleen tuon 30tkm välin kohdalle.

Lohjan PP-Autolle suurkiitos erinomaisesti sujuneesta huoltokäynnistä. Ei jäänyt moitteelle sijaa. Koko homma oli ohi hieman reilussa puolessa tunnissa; Hyvä että ehti kahvin ryystää odottaessa. Esimerkillistä toimintaa, sano!