Autohuollosta soitettiin, ja kerrottin molempien etupyörien laakereiden olevan hajalla. Jäi epäselväksi oliko myös pyörien navat hajalla, vai oliko kyse siitä ettei pelkkää laakeria voi hankkia, mutta huolto ilmoitti molempien pyörien napojen vaihdosta. Hintaa arviolta 500 euroa. Tää on niin tätä. Onneksi raha kasvaa puussa, ja sitä voi poimia vapaasti miellin määrin …. NOT.
Edit @ 13:40: Huollosta ilmoitettu loppusumma 498 euroa ja rapiat päälle. Lisäksi kerrottiin koneesta kuuluneesta sivuäänestä ja siitä, että vikavalo palaa. Mun tuurilla mureneminen jatkuu, mutta minkäs teet… Enpä tiedä.
Vikavalohan autossa on palanut jonkin aikaa. Se johtuu siitä, että autosta on ilmeisesti yksi hehkutulpista pimeänä (siihen viittaa vikakoodin antama ”määrittelemätön hehkuvika”), ja valo sammuu moottorin oltua n. 5 minuuttia käynnissä. Huolto kuitenkin sanoi, ettei vikavalo sammunut koeajon aikana. Joko heidän koeajo on mallia lyhyt tai sitten autossa on jo uutta vikaa tiedossa. Joo-o
Edit 22.4.2008 @ 09:35: No, itse en kuullut koneesta mitään ylimääräisiä ääniä (enää), eikä huollon pelottelema moottorin vikavalo ollut mitään uutta, eli se sammui moottorin käytyä muutaman minuutin. Tämä tietysti kertoo vain siitä, että Auto-Kulta koeajaa autoja varsin lyhyesti. Hyvä tietää.
Perinteisesti autoliikkeet taitaa pyydettäessä ”koeajaa” auton sisään halliin ja sieltä ulos. Kaiken muun töiden väistelyn lisäksi aika harva varmaan haluaa lähteä liikenteeseen rikkinäiseksi ja arvaamattomaksi tiedetyllä autolla. …mutta joo.. samaan pikatestiin olen itsekin törmännyt. Katsastuksessakin autoon tulee enemmän kilometrejä kuin huollon koeajossa.
Auto-kullalla ilmeisesti riittää asiakkaita, kun pitkäaikainen sellainen on varaa menettää. Käytin autoni 180t huollossa, jossa olisi huoltokirjan mukaan ollut määrä vaihtaa DSG-vaihteiston öljyt. Tätä ei kuitenkaan ollut tehty.
Mitään rahallista kompensaatiota/jonon ohitusta uuden huollon suhteen eivät olleet valmiita tekemään.
kiitos ja näkemiin.
En muista olenko kirjoittanut blogiin asti sitä, mihin lopputulemaan Auto-Kultan osalta tulin. Seuraavassa paikassa selvisi se, miksi Auto-Kulta vaihtoi jokaisessa huollossa Obelixin raitisilmasudattimen. Suodatin pitäisi oikeaoppisesi vaihtaa purkamalla hanskalokero, ja on melko työläs. Auto-Kulta oikaisi hieman ja pisti 20cm x 30cm (?) kokoisen suodattimen konetilan kautta nyrkin kokoisesta reijästä paikoilleen. Eli toisin sanoen pistivät suodattimen mäsäksi että se mahtuu paikalleen – ja tietysti joutuu joka hiton kerta vaihtamaan.
Muutenkin liikkeestä jäi vähän sellainen kuva, että tuli ylimääräisiä huoltoreissuja sen putkan takia, ja huolloista tuli kalliita – no mitään en voi todistaa joten en rupea väittämään asiaa faktaksi, mutta en itse sinne jalallani enää sen jälkeen ole astunut – enkä astu.