2014 Audi RS 7 U.S hinnoittelu julkistettu

Hinnoittelu täysin uudelle korkean suorituskyvyn 2014 Audi RS 7:lle – Kaikista tehokkain RS malli koskaan tarjottu Yhdysvalloissa. – alkaen €79000. RS 7 ruumiillistuma, esteettinen muotoilu, innovatiivinen tekniikka ja radalla testattu suorituskyky, debytoi 2013 North American International Auto Show:ssa Detroitissa ja oletetaan saapuvan Yhdysvaltojen näyttelytiloihin tänä syksynä.

Suuritehoinen Audi RS 7 liittyy laajentuvaan A7 mallistoon, joka on parannettu vuoden 2014 vuosimallista lisäämällä kokonaan uuden A7 TDI® clean diesel model, lisäksi A7 3.0T ja S7 4.0T variantteja. Audi RS 7 on varustettu twin-turbo 4,0 TFSI V8.moottori tuottaa hämmästyttävän 560hv ja 516 lb-ft vääntömomentin. Käynnistyksestä 0-100 km/h vain 3.7 sekunnissa, RS 7 huippunopeus radalla on 280 km/h. Pienillä ja keskisuurilla kuormilla ja kierrosluvuilla – sen innovaativisella cylinder on demand tekniikalla – RS 7 deaktivoi sylinterit 2, 3, 5 ja 8 sulkemalla näiden venttiilit sähkömekaanisten toimilaitteiden avulla. 4.0 TFSI kulkee nelisylinteri-tilassa, joka tarjoaa jopa 15% paremman polttoaineen kulutuksen, kun aktiiviset moottorin kiinnikkeet kumoaa muutokset tärinässä 8 ja 4 sylinteri tilassa.

Sarja muotoilu yksityiskohtia antavat RS 7:lle dynaamisen terävyyden sen virtaavaan coupe muotoiluun. Saatavana standardina, matte alumiinissa tai hiili muotoilulla, RS 7 ominaisuuksiin kuuluu selvästi erottuvat puskurit, Audi singleframe® säleikkö alumiini mattena tai kiiltävän mustana, hunajakenno säleikkö insertit ja lämmitetty, automaattinen himmennys ja teho-taitto ulkopeilit. RS 7:n sisusta huokuu urheilullisuutta ja voimaa sen kolmipuolaisella rei’itetyllä monitoimi sport ratin kontrasti ompelulla ja RS 7 tunnuksella, urheilu paikat Valcona nahassa hunajakennon tikkauksella, ja RS-erityiset nupit ja kahvat. Audi RS 7 alkaa Prestige varustetasolla, joka tarjoaa lukisia teknologisia ominaisuuksia kuten uraauurtava Audi MMI ® touch käsialan tunnistuksella. Katsotaan mitä Audi tarjoaa ensi vuonna.

Lähde: www.AutoIhinvaraOsat.fi

Auto viimein huollosta, mutta…

alto

Soitin tiistaina Automaalle, ja kyselin autoni perään. Puhelimessa sanottiin, että puola on just tullut ja että se vaihdetaan autoon pikimmiten, tiistaina tai keskiviikkona viimeistään. Laittavat sitten viestiä kunhan auto on noudettavissa.

No, keskiviikkona kello 16:00 aikoihin puhelin sitten pärähti. Auto olisi nyt kyllä noudettavissa, mutta että autosta oli löytynyt uusi vika. Kuulemma EGR-venttiili olisi myös rikki, ja että sellainen pitäisi nyt sitten tilata. Osan tulemiselle arvio 3-4 viikkoa. Autolla kuitenkin voisi ajaa odotteluajan, toisin kuin sytytyspuolaa odotellessa.

Siis häh? Minähän nimenomaan epäilin EGR-venttiiliä syylliseksi autoa huoltoon viedessäni, ja silloin seuraavana päivänä tuli soitto ettei vikaa EGR-venttiilissä ollut vaan että sytytyspuola oli syypää. Jo nyt on…

No, kävin sitten kuinkin hakemassa auton keskiviikkona, ja autoa noutaessani selvisi että sitä oli tutkaillut silloin alussa kuulemma joku kokematon asentaja, joka sitten ei ollut ilmeisesti ollut ihan ajan hermoilla. Sytytyspuola ja uudet tulpat autoon oli nyt vaihdettu – ilmeisesti turhaan. Autoa oli nyt sitten puolan asennuksen yhteydessä tutkaillut hieman kokeneempi asentaja, joka oli huomannut EGR-venttiilin vialliseksi. Puuuuuuuh.

No, rivien välistä oli luettavissa että tämä autoni kunnostusta aloittanut asentajaässä olisi sittemmin vaihtanut työnantajaa. Tai jotain. No pisteitä Automaa ei tästä kyllä montaa saa. Toisin kuin vuosi sitten, autoa ei saatu kerralla kuntoon, osaa odoteltiin tolkuttoman kauan, eikä autoa oltu pesty. No, se tietysti nyt oli MEauton puolelta ihan ylimääräinen ohjelmanumero, mutta silti.

Nyt sitten odotellaan 3-4 viikkoa lisää. Lupasivat kyllä sentään sen, että auto EGR-venttiilin saapumisen jälkeen voidaan heti seuraavana päivänä tuoda huoltoon, ja se otetaan sisään aamun ensimmäisenä autona ja korjataan odottaessa. Saas nähdä.

Suzuki piiputtaa… taas

alto

Melko tarkkaan vuosi sitten kirjoittelin Suzukin tyhjäkäynnin olemattomuudesta, tehottomuudesta ja nykimisestä pintakaasulla. Miltei identtiset viat ovat nyt palanneet, joten maanantaina pitää soitella taas MEautoon. Viaksi paljastui viimeksi hajonnut EGR-venttiili, joten samaa epäilen nytkin. Plääh.

Edit 10.08.1011: Kävin viemässä auton eilen Automaalle, joka on kaikessa hiljaisuudessa ostanut MEauton muutama kuukausi takaperin. Soittivat sitten liikkeestä hieman myöhemmin takaisinpäin, ja vika oli paljastunut hajonneeksi sytytyspuolaksi, jollainen sitten tilattiin autoon pikana. Ja tottakai menee takuuseen niinkuin pitääkin. Nyt sitten vain odotellaan milloin auton saa takaisin.

Talvinakit alle

Ennusteiden mukaan Etelä-Suomessakin voi olla liukasta tänään ja viikonloppuna. Pienen harkinnan jälkeen päädyin eilen iltasella vaihtamaan talvirenkaat Suitsaan. Ennakointiin on syynsä, sillä ensi yönä on taas vuorossa lehden jakoa, joten jäätyneet tiet olisivat kesärenkaille kohtalokkaat.

Renkaiden vaihto ei ollut sitä mukavinta shittiä eilisessä jäätävässä vesisateessa, mutta tulipahan tehtyä kerrankin ajoissa. Enkäpä tästä voisi ottaa oppia tulevaisuudessa.